Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi. Sifat buruk ibu bapa tentu diwariskan kepada anak-anak. Dah mak bapak pun jahat, macam mana nak ajar anak jadi baik... acuan yang teruk,tentu akan menghasilkan baka yang tak baik...tentu saja anak2 akan ikut akhlak atau perangai buruk mak bapak diorang.

Perangai buruk seperti perasaan hasad dengki (PHD tinggi), xda budi bahasa a.k.a biadap (kurang ajar+mulut macam longkang), hipokrit (penting diri+talam dua muka), suka bermegah2 (angkuh+perasan bagus), dan suka mengganggu orang lain (x suka tengok orang lain senang+ bajet gangster+bajet cool). Nie lah antara sikap orang melayu.

Dan sikap orang melayu yang paling teruk, mereka mahu orang lain menyanjung tinggi mereka. Cukup pantang bila orang xnak tegur. Xnak hormat mereka. Sebenarnya golongan macam ni tak tau malu dan bodoh sesangat. Hmm, kalau ada sapa2 yang terasa, sory lah... Sape makan cili, dia terasa pedas.

6 orang menconteng:

haha
wa sokong sama lu brother

tq bro...

Salam,

Utk perenggan pertama tu, sya kurang setuju.
Maaf la ye. :)


Harus diingat bahw harta boleh diwarisi oleh seorg anak ttp tidak iman.

Kita prnh dengar ada anak org alim teruk perangai dan ada ank org yg tak baik menjd tahfiz .
(Lihat sj contoh Nabi Nuh a.s di mana anak dan isterinya engkar mengikuti jejaknya .)

So jgn salahkan ibubapa 100%. Bnyk faktor lain yg mnjadi penyebab kepada keruntuhan akhlak ni.

wALLAHu'alam

Maaf. Enty ini ditulis ketika saya sgt kecewa. Benar, byk faktor penyebab keruntuhan akhlak. Tapi itulah yang berlaku sekarang. Ibu bapa tidak pandai mengajar anak2.

Biasa tengok tak anak2 berlari di tepi jalan dan ibu bapa hanya memandang seperti tiada apa yang berlaku.

Selalu terjadi kepada saya. Saya risau berlaku kemalangan. Apa yang sering keluar dari mulut saya,"ish, mak bapak biar je"

Bagi saya, Ibu bapa lah yang perlu memberi teguran dan menjadi contoh kepada anak2. kerana segalanya bermula di rumah...

sedih bila anak2 nakal nak salahkan cikgu gila2. padahal anak tu acuan diaorang.

sebijik dia copy

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates