Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Salam pembaca blog syurga itu indah. Nie nak habaq mai... eh, bila masa pulak aku jadi orang kedah nie... hehe... ok lah, sebanarnya hari ni aku nak ceritakan satu perkara yang telah terjadi kepada aku. Kejadian ni berlaku di tanah tumpah darah aku, Bandar Di Raja Kuala Kangsar. Petang tu aku dan family pergi ke bazar ramadhan untuk beli ape yang patut. Macam biasa lah, tengok macam2 juadah dan kuih muih ada dijual, terasa lapar yang amat. Masa duk ushar2 tu, aku tergerak hati membeli sebungkus air teh bunga. Tengok memang tak leh tahan. Sebungkus besar baru beharga 2rm. Kalau kat Besut, mau 4rm bungkusan besar macam tu. So dengan hati yang gembira aku bayangkan aku dapat berbuka puasa dengan air teh bunga.

Dipendekkan cerita, bila masuk waktu berbuka, mak aku pun taruk dalam jug. Pergh, x muat jug tu... aku amik satu cawan, dan ambik baki air yang lebih tadi. Aku pun dengan lafaz bismillah minum air tu... Alangkah terkejut dan hampa nya aku, air yang ku sangkakan teh bunga itu ialah teh kunyit! Sumpah aku rasa nak curah air tu kat muka budak pompuan yang jual tu. Peniaga tu memang tak berhati perut. Bulan2 ramadhan camni cari rezeki tak halal. Ada ke patut dia campur kunyit dalam air teh bunga supaya warna air tu kuning kuat. Aku telan jugak la secawan, tapi mak aku langsung x nak minum sebab bau pun dah bau kunyit.

Kenapalah ada manusia macam ni. X boleh ke berniaga dengan jujur. Dah la dalam bulan mulia, masih nak ikut nafsu... nak cepat kaya je. Jangan2 air tu semua nampak sedap tapi tak bersih.


6 orang menconteng:

mmg xptut,ish3,hehe

tu la pasal... hehe

awat bang xhabaq kat aku. klu taw, aku g sapu srbuk kunyit bksa ikan kat muka dia

@anis kawasaki tolong la sapu weyh!!! haha

kambeng punya penjual...tkde sense tol, niaga biarla jujur...ape daaa bro jual ayer kunyit...jom kita ban dia...

@AlfiEean WaRsi, bukan ban je. kalau jumpa balik, aku maki dia dpn org ramai...

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates