Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

MUHAMMAD AL- HAKIM (kanan) menunjukkan kesan parut pada lengan kiri adiknya, Muhammad Fairuz, yang diseterika oleh warden asrama di sebuah sekolah di Pasir Mas ketika ditemui di rumah mereka di Kampung Anak Keranji, Pasir Mas, semalam.

PASIR MAS: Dua beradik melecur teruk pada tapak kaki dan lengan kiri akibat ditekap dengan seterika yang didakwa dilakukan seorang warden asrama yang mahu mengejutkan mereka dari tidur, dalam kejadian pada 12 Oktober lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.15 pagi itu, mangsa, Muhammad Al Hakim Mat Nawi, 16, dan adiknya, Muhammad Fairuz, 14, terpaksa diberi rawatan di Hospital Lati, dekat sini, akibat kecederaan yang dialami. Ibu mangsa, Siti Fatimah Mat Yusof, 52, berkata, kejadian berlaku di asrama kedua-dua anaknya di mana warden terbabit didakwa menekap seterika panas pada tubuh mereka untuk mengejutkan Muhammad Al Hakim dan Muhammad Fairuz dari tidur.

“Saya hanya menyedari kejadian itu pada jam 7 malam hari sama apabila rakan Muhammad Fairuz membawa anak saya pulang ke rumah. Saya terkejut apabila diberitahu tindakan warden terbabit..

“Saya tidak menyangka kedua-dua anak saya cedera akibat melecur. Sebelum Muhammad Fairuz pulang, abangnya, Muhammad Al Hakim pulang lebih awal dan tidak memberitahu saya apa-apa mengenai kejadian itu,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam.

Siti Fatimah berkata, beliau yang terkejut dengan kejadian itu segera membawa kedua-dua anaknya mendapatkan rawatan di Hospital Lati, di sini serta membuat laporan polis di Balai Polis Pasir Mas, keesokan harinya.

“Selain kedua-dua anak saya, sembilan lagi pelajar yang tinggal di asrama terbabit dikatakan turut menerima nasib yang sama. Namun, mereka mengambil sikap berdiam diri mengenai kejadian menimpa mereka,” katanya.

Beliau berkata, anaknya memberitahu, warden terbabit tidak menggunakan kaedah lazim untuk mengejutkan pelajar di asrama terbabit, sebaliknya meng-gunakan caranya tersendiri seperti menekap tubuh pelajar dengan seterika panas.

“Saya juga diberitahu warden terbabit menggunakan peralatan lain untuk mengejutkan pelajar dari tidur seperti penyapu dan air sabun.

“Sebelum ini, saya sudah tahu sikap buruk warden terbabit, namun tiada siapa yang mengambil tindakan terhadapnya. Kali ini, keadaan sudah melampau sehingga menyebabkan pelajar cedera parah,” katanya.

Siti Fatimah berkata, beliau hairan mengapa pengurusan sekolah seolah-olah berdiam dengan perbuatan yang dilakukan warden terbabit.

“Saya pernah berbincang dengan pihak sekolah terbabit, namun diarahkan untuk menarik sebarang laporan yang dibuat. Anak saya tidak mahu bercakap lagi mengenai kejadian itu akibat trauma,” katanya sambil menambah kedua-dua anaknya kini tidak lagi menetap di asrama terbabit.


0 orang menconteng:

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates