Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Moscow - Hampir suku abad dahulu selepas seorang budak German , membuang mesejnya kedalam laut Baltic, bulan March 2011 barulah dia mendapat jawapannya. Daniil Korotkikh, 13 tahun, seorang budak Russia, sedang bersiar-siar bersama ibu dan ayahnya di tepi pantai. Tiba-tiba dia terpandang satu benda bersinar-sinar di tepi pantai. Lantas dia pun mengutip botol itu.

surat dalam botol

"Saya ternampak botol itu, dan ia nampak macam menarik. Nampak seperti botol beer German, kemudian saya lihat terdapat kertas di dalamnya...."

Mesej itu dibalut dengan selotep dan kain bandage. Ayah Korotkikh , yang serba sedikit tahu bahasa German cuba mentafsirkan apa yang ditulis di dalam mesej itu. Mesej itu berbunyi :

" Nama saya Frank. Saya berumur 5 tahun. Saya dan ayah saya sedang menaiki kapal ni.. Kami nak ke Denmark. Kalau sesiapa jumpa surat ni, sila lah tulis surat kepada saya, saya akan membalas semula surat kamu itu ... "

surat dalam botol

Surat yang bertahun 1987 tu, turut mengandungi alamat yang beralamat di pekan Coesfeld. Budak German, Frank Uesbeck sekarang ini sudah pun berumur 29 tahun, dan ibu-bapanya masih menetap di alamat tu.

" Aku ...aku... aku macam tak percaya .." kata Frank kepada pemberita tentang respon Korotkikh terhadap mesejnya 24 tahun yg lalu. Dia pun sudah lupa mengenai trip tersebut 24 tahun yang lalu. Frank telah memberi Korotkikh alamatnya yang baru, dan Frank berjanji akan membalas semula surat dari Korotkikh...


4 orang menconteng:

wah, menarik.

agaknye dah jauh botol tu hanyut kan..
pastu dapat jumpa balik.

@fiq., tu lah... jarang berlaku.

saya kalau jmpa botol takut nak buka, kot di buang makhluk halus dlm 2...hi3

@Ct Aja, betul. org mlayu kita suka buang ke sungai, dan mengalir ke laut.

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)
Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates