Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

perempuan simpanan
Ini kisah mengenai sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di dalam hutan. Rumah diorang ni dibina di atas pokok. 2 tingkat lagi tu. Si suami kerjanya mencari makanan di hutan, sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula tinggal mengemas dirumah. Suatu hari, sedang si suami pergi mencari makanan dihutan, tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pun lantas bawa balik cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya tanpa pengetahun isterinya. Setiap hari sebelum keluar mencari makanan, dia akan masuk ke bilik dan melihat cerminnya.

Sehinggalah satu hari, si isteri naik pelik melihat telatah suaminya tu. Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya. bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik tersebut tanpa pengetahuannya. Dan punyalah terkejut beruk, dia masuk je bilik tu, dia ternampak cermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni tak tau cermin tu apa... so, dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.

Apa lagi, habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya... Lepas berjumpa dengan maknya, mak dia cakap nak lihat sendiri perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu, lalu maknya pun masuk ke bilik tersebut. Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak.

Isteri: Apsal mak ketawa?
Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu... kalau ye pon nak kawin lain, carik la perempuan yang elok sikit. Ini tak... aku tengok perempuan kat bilik tu.. dah la tua, hodoh pulak tu! Kahkahkah... The End




14 orang menconteng:

hehe..mmg patut punn org kata cermin ni utk org yg x sedar dri..adeih...

@chii, ye ker??? adeh... n3 ni utk fun2 je... tq komen yer :k:

Kelakor gilerr hahahahaha

Tips membuat pages pada blog

@Miecyber, mak dia kutuk dri sendirik... memang takleh blah...hehe

mengata orang paku serpih, mengata diri sendiri bertalu-talu(pantun bila kepala ting-tong). :l:

Latest Entry: Jom Download Album Linkin Park Yang Terbaru !

@geekz36,trimas utk pantun tersebut :f: ahakz

jakun sungguh ler hehehe aduiii!!

@nuriz, hehe...memang jakun.almaklum la... org asli.hehe

nak buat camner, tak pernah tengok cermin.

link berkaitan...

http://adzriel.blogspot.com/2011/03/perempuan-simpanan.html

@Adzriel AB, hehe... just 4 fun... :l:

hahaha... bongok punya makcik :D

Sy suka lawak ni...ha3

@Aida, :l: :l: :l:

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates