Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Tersebutlah kisah seorang jejaka bernama Epoi(bukan nama sebenar) meminta membernya untuk edit gambar.... Di bawah ini ialah gambar sebenar...


Maka terkejut beruklah si Epoi lantaran melihat gambar-gambarnya selepas di edit.....









Hahahahaha..... Paling tak tahan gambar last. Bahaya betol! Dah private kan gambar anda di fb??? Takut2 anda pula menjadi mangsa seterusnya... Huhu

Klik dan zoom gambar untuk besarkan.
rogol awek melayu



PETALING JAYA: Rumah tangga pengacara Jimmy Shanley Norjahan Saleh,30, yang dibina dengan Nursuhaila Eliani Suhaimy,24, semakin rapuh apabila kedua-dua mereka dikatakan sudah tidak tinggal serumah sejak beberapa minggu lalu.Menurut maklumat yang diterima mStar Online, pasangan tersebut mengambil pendekatan berkenaan apabila berlaku masalah dalam rumah tangga mereka.

“Buat masa ini Jimmy tinggal di rumahnya di Subang Jaya manakala Nurshuhaila Eliani tinggal dengan keluarganya di Sungai Buloh, Selangor. Mereka dalam usaha untuk menyelamatkan rumah tangga itu,” kata sumber berkenaan, Rabu.Malah ujar sumber tersebut lagi, pasangan berkenaan sudah mendapatkan khidmat kaunseling bagi memulihkan keadaan tetapi setakat ini usaha tersebut tidak mencapai apa-apa perkembangan positif.

Difahamkan, kemelut rumah tangga mereka terjadi apabila ada pihak yang cuba mempengaruhi Nursuhaila Eliani kononnya Jimmy hanya ingin mengambil kesempatan terhadap kekayaan keluarga wanita berkenaan yang merupakan sorang jutawan dan pengeluar produk kecantikan Natasya.

Katanya, disebabkan terpengaruh dengan tuduhan berkenaan, wanita itu mengambil pendekatan menjauhkan diri daripada Jimmy termasuklah meminta untuk tidak tinggal bersama sehingga menyebabkan perkahwinan mereka itu menjadi bertambah parah.Kata sumber itu lagi, setakat ini hubungan Jimmy dengan keluarga mentuanya berada dalam keadaan baik malah mereka sama sekali tidak mahu melihat perkahwinan yang dibina dengan kos mencecah ratusan ribu ringgit itu hancur begitu sahaja.

“Jimmy dan keluarga isterinya sangat baik. Malah mereka tiada masalah dengan Jimmy tetapi mereka sendiri kecewa apabila anak perempuan sendiri termakan kata-kata dan hasutan orang lain.“Adalah lebih baik Nursuhaila Eliani membuat pertimbangan yang wajar serta berfikiran lebih positif agar rumah tangga mereka itu kembali pulih dan dapat diselamatkan,” katanya.

Tambah sumber itu lagi, Jimmy menyerahkan kepada takdir bagi menentukan kedudukan rumah tangganya kerana dia telah berusaha sedaya upaya untuk menyelamatkan keadaan.Jimmy yang dihubungi untuk mendapatkan penjelasan lanjut tidak menjawab panggilan telefon selain gagal membalas mesej khidmat pesanan ringkas (SMS).

Pasangan tersebut berkahwin pada 1 Oktober lalu di rumah keluarga perempuan di Sunway Rahman Putera, Sungai Buloh, dengan hantaran sebanyak RM31,186, bersempena dengan tarikh lahir Nursuhaila yang jatuh pada 31 Januari 1986.Majlis resepsi pula diadakan sehari selepas itu di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC).


*Mudah-mudahan kemelut rumah tangga Jimmy dan Nursuhaila Eliani dapat diselamatkan.


Mangsa-mangsa yang cedera dalam kemalangan di Kilometer 15, Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands semalam.


IPOH – Mendengar jeritan dan melihat anggota badan pelancong yang terputus merupakan antara pengalaman yang tidak dapat dilupakan oleh seorang saksi kejadian yang berada di lokasi kemalangan membabitkan sebuah bas ekspres di Kilometer 15, Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands.

Pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan Tasek Damai, Ipoh, Mohd. Shafwan Mohd. Nan, 17, berkata, ketika kejadian, dia dalam perjalanan ke pusat peranginan itu dengan menaiki sebuah bas henti-henti Ipoh-Cameron Highlands.

Katanya, ketika di atas bas, dia terkejut apabila melihat ada beberapa mangsa termasuk seorang kanak-kanak terpelanting di tepi jalan dalam keadaan berlumuran darah dan ada yang telah mati.

“Walaupun cemas dan takut dengan keadaan itu, saya memberanikan diri untuk turun. Bas dua tingkat tersebut remuk dan apa yang memilukan, saya terdengar mangsa-mangsa yang terselamat menjerit dan merintih kesakitan minta diselamatkan.

“Beberapa minit kemudian, pasukan penyelamat tiba untuk mengeluarkan mayat yang tersepit dan ketika itulah saya ternampak ada anggota badan mayat yang terputus,” ceritanya lagi ketika ditemui di lokasi kejadian semalam.



Seorang lelaki telah pergi ke kedai jam untuk membaiki jamtangannya. Setelah melihat sekali imbas, si pembaik jam bertanyakan tentang harga jam itu.

" Seribu ringgit, " jawab lelaki itu dengan bangga.
"Awak telah ditipu, ini jam tiruan, bukan asli. Di mana awak beli?"
Dengan perasaan marah lelaki itu menjawab, " Di sinilah! "


Seperti biasa, Ustaz Syamsul nie sedang mengajar di sekolah. Beliau sedang mengajar agama islam. Pada hari tersebut, beliau mengajar tentang ""cara2 berwudhuk""

Beliau mengajar murid tahun satu. Selepas mengajar, beliau akan selalu meminta muridnya
menayakan soalan jika terdapat kemuskilan.

Ustaz:Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan???

Tiba2 seorang anak muridnya mengangkat tangan, nama murid itu tu adalah Man(Bukan Man Belon taw).

Man:Ada cikgu. Saya ada kemusykilan.Boleh tak kita ambil wudhuk dua kali???

Ustaz:Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk???

Man:Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut ,wudhuk lagi satu bolah buat spare part.

Ustaz:(terus pensan).....

WEB LUCAH
Add on BLOCKSITE ni sangat sesuai digunakan untuk orang2 yang bekerja di cyber cafe. Salah satu cara untuk mengelakkan penyalahgunaan internet berlaku. Bila dah ada add on ni, orang yang nak unblock website yang dah kena block tu kena masukkan password terlebih dahulu.



gambar pelik
gambar pelik

Assalamualaikum sahabat maya... Salam 1 Malaysia... Apa khabar anda hari ini??? Semoga anda sihat dan senentiasa berada dibawah perlindunganNya... Hari ni saya cuma mahu kongsikan gambar ikan laga saya... Umurnya saya pun tak pasti(lupa nak kira). Adik saya memanggilnya "marah" sebab betta ni selalu saja marah dan mengembangkan ekor... Huhuhu... Ikan ni adalah salah seekor daripada ikan yang telah saya biakkan sendiri... Agak2 kalau nak jual, ada harga tak???Hmm... Tapi yang ni bukan untuk dijual. Hehehe...

ikan lagabetta splendens

Assalamualaikum :) dan salam maalhijrah. Untuk pengetahuan anda entry ini saya tulis ketika maalhijrah. Namun mungkin dapat dibaca selepas beberapa hari @ selepas seminggu, sebab ketiadaan internet. Dikesempatan ini juga saya nak memohon maaf kerana tidak membalas komen dan tidak membalas sapaan di kotak shoutmix. Maklumlah saya hanya online di cyber cafe.

Okay. Sebenarnya saya teringin nak tulis tentang maalhijrah. Tapi nak tulis ape yer??? Hehe. Teringat lirik nasyid ketika sekolah rendah dulu.

.....................................................................................

Maalhijrah, Bulan yang Mulia,
Bulan permulaan hidup manusia,
Bulan jalin ukhwah dan persahabatan,
Antara mukmin sesama insan,
Bulan jalin ukhwah sesama insan.

Maalhijrah, Menyingkap sejarah,
Perpindahan Nabi Muhammad dari Makkah ke Madinah,
Bukan mengalah pada kafir latnatullah,
Sebagai benteng syiar, Islam menyerlah,

Berlumba-lumbalah mencari keredhaan,
Puasa disiangnya disunatkan Allah,
Banyakkanlah doa lebihkan sedekah,
Tinggalkan kemungkaran carilah keredhaan.

Hayatilah hijrah dengan sebaiknya,
Tinggalkan kemungkaran carilah keredhaan,
Hijrah, hijrah, hijrah, bulan mulia.

.....................................................................................

Wahai insan semua, Hijrah kita berhijrah,
Ke jalan Allah, Fisabilillah.
Bersatu bekerjasama, Eratkan perpaduan,
Mencapai wawasan, Teguhkan keimanan.
Bersyukur pada Allah, Tegakkan syiar Islam,
Tegakkan syiar Islam, Allah huakbar.

Islam menuju ke jalan Allah,
Bermunajat diri pada Illahi,
Hidup di dunia hanya sementara,
Ingatkan Allah sujud padaNya,
Ingatkan Allah sujud padaNya,
Bersyukur tanda teguhnya iman kita.

.....................................................................................

Maalhijrah menyingkap sejarah,
Kisah perpindahan Nabi Muhammad,
Dari Kota Makkah menuju ke Kota Madinah,
Untuk menyelamatkanIislam dari ditindas.

Tiba di madinah, Disambut dengan meriah,
Seluruh mukmin bersyukur dan gembira,
Selamatlah Islam dari kekejaman,
Terus berkembang menyinar diseluruh alam.

.....................................................................................


Habis cerita pasal lagu. Malam tadi saya tonton sebuah drama TV3. Sebenarnya saya nak puji cerita ni. Drama ni patut dibuat filem. Pada saya cerita ni memang baik. Tak tahu pula siapa directornya, tapi cerita ni memang bagus. Sepatutnya semua cerekarama kat TV3 ni buat cerita dengan baik macam ni. Dari segi kandungan dan nilai dalam cerita. Dari segi watak dan lakonan. Dialog dan plot. Dah memang banyak drama2 Islam kat tv. Tapi bagi saya, drama ni memang terbaik.


Dakwah Muharram mengisahkan tentang Sulaiman, anak kepada Haji Darus yang menjadi kebanggaan kampung kerana berkelulusan Dakwah usuluddin dari Universiti Al-Azhar. Lakonan Aqasha, ahmad Termizi dan Lydiawati.


PS : Dalam kemeriahan menyambut Maalhijrah, sedih juga tengok tokoh Maalhijrah 2010 tak bertudung...

surat lucah budak sekolah

kemanisan iman rukun iman
Apa itu iman? Apakah kayu pengukur iman seseorang? Apabila anak adam solat 5 kali sehari semalam, berimankah dia??? Iman berjalan seiring dengan akhlak. Tanpa iman, tiadalah akhlak... Tanpa akhlak, mana mungkin seseorang itu mempunyai iman. Layakkah kamu mengatakan kamu Islam dan beriman apabila kamu berjalan di muka bumiNya dengan penuh perasaan angkuh. Angkuh kepada manusia. Dan tanpa sedar kamu juga terlalu angkuh kepadaNya.

Apabila hendak solat, apakah niat yang kamu pasang? Kerana orang lain melihatnya, kerana takut dikutuk masyarakat sekiranya meninggalkan solat, kerana orang lain melakukannya maka kamu turut melakukannya??? Maka sia2lah solat yang bakal kamu kerjakan. Setelah berwudhuk, sudahkah kamu menyucikan hatimu sekali. Sudahkah kamu bersedia untuk menyembah Tuhanmu. Tangan yang kotor dapat dilihat dengan jelas dan boleh pula dicuci. Tetapi hati yang kotor pula bagaimana??? Ketika kamu membaca Umul Kitab Al-Fatihah, apa yang terlintas dibenakmu. Adakah kamu sekadar membaca dan menghafal maknanya. Fahamkah kamu makna sebenar yang terkandung di dalam bacaan. Dan apabila kamu sujud dan dahimu menyentuh sejadah, tiada setitik air matapun yang gugur.Tiada langsung air mata kesal yang jatuh dek kerana sikap mu didunia yang sementara ini. Angkuhnya kamu. Tidak sekali pun kamu mahu menyesali kesilapan. Langsung tidak mahu mengakui kelemahan diri. Lantas bagaimana kamu fikir solatmu diterima. Tidak takutkah kepada siksa selepas mati. Tidak percayakah kamu kepada syurga dan neraka. Balasan itu adalah janjiNya. Maka bersedialah kamu wahai manusia yang tidak beriman dan takbur!

Iman bukanlah sejauh mana kamu mampu berhujjah menegnai hukum, bukan juga setebal mana surah yang kamu hafal, tetapi iman adalah segalanya mengenai hati, bermula dengan menyucikan hati dan merendahkan diri. Barulah iman itu akan subur dan berbunga.



KOTA BAHARU, Seorang guru wanita kerugian RM15,000 selepas dipercayai ditipu seorang kenalan melalui laman sosial Facebook.

Pemangku Timbalan Ketua Polis Kelantan, ACP Mazlan Lazim berkata,kejadian itu berlaku selepas guru wanita dari Taman Uda Murni, dekat sini, berkenalan dengan seorang lelaki yang dipercayai berasal dari Iraq.

Selepas berkenalan beberapa minggu, pada 30 November lalu, suspek menghantar khidmat pesanan ringkas melalui laman sosial itu kepada mangsa mengenai hasratnya untuk mempelajari agama Islam.

Bagaimanapun, suspek menghubungi mangsa semalam bahawa dia menghadapi masalah dengan Imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kerana membawa sejumlah besar wang pound sterling yang tidak diisytihar, katanya kepada pemberita di sini Khamis.

Selepas menerima panggilan dari suspek itu, mangsa sekali lagi menerima panggilan dari seorang wanita yang memperkenalkan diri sebagai pegawai Imigresen dan bertanya sama ada mangsa mengenali suspek.

Wanita itu memperkenalkan diri sebagai Fatimah dan dia dikatakan telah menawarkan diri untuk membantu membebaskan suspek dengan syarat mangsa membuat bayaran sebanyak RM15,000," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

"Selepas membuat transaksi, mangsa kemudian telah menghubungi pihak Imigresen KLIA untuk memaklumkan perkara itu (kemasukan wang) tetapi mangsa dimaklumkan bahawa wanita yang mendakwa sebagai Fatimah itu bukan kakitangan jabatan itu di KLIA," katanya.

Mazlan berkata selepas menyedari beliau tertipu, mangsa cuba menghubungi suspek tetapi tidak berjaya sebelum membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baharu.


✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.


✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.

✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.

✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:

ⅰ- Pemimpin yang adil.

ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.

ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.

ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.

ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".

ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).

ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.

✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.

✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.

✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.

✐ 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.

✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.

✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.

✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.

✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.

✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.

✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.

✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.

✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.

✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.

✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.

✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :

ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.

ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.

ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.

(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)

✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.

✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.

✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.

✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.


Sumber dari SINI

Salam 1 Malaysia... Ape khabar semua pembaca blog Syurga Itu Indah... Baru2 ni saya ada terjumpa sebuah blogspot yang menggunakan nama blog yang sama dengan blog saya... Ya, nama blog tersebut ialah “Syurga itu Indah”. Tapi saya bukanlah nak menuduh nama blog saya telah dicuri... Bukan hak saya untik marah, bahkan banyak lagi blog yang menggunakan nama yang sama... Contohnya “Sharing Is Caring”. Ada banyak blog yang gemar menggunakan moto tersebut. Tapi yang jelas, blog saya mempunyai address www.syurgaituindah.blogspot.com. Jadi tidak timbul isu saya menciplak nama blog saya dari blog lain. Nama blog ini adalah cetusan idea saya yang asli. Ramai yang bertanya kenapa nama tersebut digunakan. Dan saya sendiri tidak tahu sebab yang tepat. Mungkin kerana saya mendambakan syurga Nya.

Okay, sebenarnya pada hari ini saya hendak membicarakan tentang OS atau window. Saya bukanlah pakar tetapi saya sekadar hendak berkongsi pendapat dengan anda. Baik, window apa yang menjadi pilihan anda??? Mari kita lihat satu persatu.....


Window XP


Kini rakyat Malaysia kebanyakan dah maju dan mengambiltahu tentang perkembangan teknologi. Boleh kata setiap rumah ada satu PC. Dan tidak dapat dinafikan ramai yang masih menggunakan wondow XP. Kebanyakan PC lama lebih sesuai menggunakan window XP.

Bagi saya, menggunakan window XP adalah mencabar... Kenapa??? Sebab window XP terdedah dengan ancaman virus. Terdapat banyak virus yang boleh merosakkan sistem sesebuah komputer yang menggunakan window XP. Dulu laptop saya pernah diserang brontox. Seseiapa yang pernah pakai window Xp mesti tahu kewujudan virus nih... Virus ni akan menutup program yang dibuka dengan sendiri. Kita bukak program @ folder, dia pulak akan tutup... Kuang hajar tol virus ni. Virus ni datangnya dari Indonesia. Ia akan menghilangkan folder option. Masa mula2 kena dulu, chuak jugak... Tapi akhirnya saya berjaya buang dan mengembalikan folder option dengan menggunakan satu software. Download software tersebut di SINI.

Ada banyak lagi virus yang saya sendiri sudah lupa namanya. Sekiranya anda menggunakan window XP, pastikan anda update antivirus supaya komputer anda kebal dari serangan.

Apa yang best masa pakai win XP ialah ada banyak theme yang boleh digunakan. Ceria betul. Hehe... Setiap hari pun boleh tukar theme... Tune Up Utilities ada menyediakan banyak theme yang boleh dimuatturun secara percuma. Cuma perlu install Tune Up dan double klik file theme.


Window Vista


Hah, ini merupakan window yang paling berat... Berat ke?? Ramai yang cakap berat, tapi masa saya pakai dulu, okay je... Komputer yang mempunyai ram yang rendah tidak sesuai menggunakan sisitem operasi ini.

Selepas window XP, Vista telah dilancarkan. Pada mulanya, ramai yang teruja untuk menggunakannya. Kerana ia mempunyai paparan antara muka yang cantik. Namun, kegemilangan Window Vista amatlah sekejap dengan kemunculan Window 7.


Window 7


Kini ramai yang telah beralih kepada window 7. Dengan kelebihan yang ada dapat menarik ramai untuk bertukar kepada window 7. Window 7 hanya mengambil masa yang singkat ketika proses format. Bahkan ia juga boleh diformat tanpa menggunakan cd. Anda cuma memerlukan pendrive 4 gig. Proses menyediakan pendrive untuk format juga adalah mudah.

Jika anda perhatikan di kedai2 komputer, semua laptop yang dijual dipasang dengan window 7. Kebanyakan laptop baru, tidak lagi memerlukan cd driver kerana window 7 sudah lengkap dengan driver yang diperlukan.

Window 7 sebenarnya tidak mempunyai perbezaan yang jauh dengan window vista. Sesiapa yang sudah mencuba Vista, tidak akan kekok menggunakan Window 7. Window 7 adalah lebih ringan berbanding Window Vista.



Baiklah, setelah kita review ketiga2 window, saya berharap anda mempunya lebih maklumat tentang pemilihan OS. Mungkin masih ada yang keliru dalam memilih sistem operasi. Namun bagi saya, tidak salah untuk mengunakan mana2 window. Tidak timbul isu ketinggalan zaman. Kita berhak memilih sistem operasi yang dirasakan sesuai. Ada banyak cd window pirate yang dijual di kedai2 barangan komputer. Bahkan cd @ dvd window dapat dimuattrun secara percuma dalam bentuk ISO di internet. Cuma pastikan anda tidak update window tersebut. Bagi saya tidak berbaloi untuk membeli window origenal yang berharga ratusan ringgit.


Ada sesetengah kedai komputer yang menggunakan alasan window tidak ori ntuk mendapat bayaran lebih untuk proses format. Ini kisah benar yang perlu diambil perhatian! Berlaku kepada seorang kenalan saya di Bandar Ipoh. Sesiapa yang tinggal di Ipoh mesti tahu dimana letaknya Yik Fong. Semua kedai komputer milik orang cina di sana berpakat untuk menipu pelanggan. Alasan yang diberikan tidak logik. Mereka meminta bayaran RM300 untuk format! Dengan alasan window yang telah dipasang didalam laptop tersebut tidak origenal. Sesiapa yang tidak arif tentang masalah komputer dan terdesak untuk menggunakan komputer secepat mungkin, rela mengeluarkan wang, asalkan komputer segera diperbaiki. Selalunya pakcik2 @ makcik yang tidak tahu sangat pasal komputer terkena dengan helah mereka. Bila komputer anak mereka rosak, mereka segera menghantar ke kedai. Untuk pengetahuan anda, format komputer di kedai biasanya di cas RM30 sahaja. Kalau anda boleh fdormat sendiri, tak perlulah anda keluarkan RM30 bila PC @ laptop diserang masalah. Oleh itu, belajarlah cara untuk format dengan rakan2 yang tahu. Kerana ilmu format adalah sangat penting. Terutamanya dalam keadaan yang terdesak dan memerlukan anda untuk melakukannya sendiri.


Assalamualaikum sahabat maya... Ape cer harini??? Ada baik??? Okaylah... Sebenarnya saya tatau nak sembang aper ni... Hehehe... Untuk pengetahuan peminat blog ni(tu pun kalau ada), blog ni akan jarang diupdate... Oleh sebab saya kini sedang bercuti dan tidak mempunyai sambungan wireless di rumah... broadband ada, tapi dah lama saya terminate sebab kawasan rumah saya line celcom teruk... (x guna nya celcom)

Kalau anda perasan, saya dah pasang nuffnang kat bahagian bawah kanan... Sudi2lah klik yer... Terima kasih kepada geekz36 yang tolong saya dalam proses memasang nuffnang ni... Dan bukan pasal nuffnang je, dah banyak benda yang dia tolong saya... Erm, sebenarnya saya masih tak faham sangat macam mana nak dapat duit melalui nuffnang ni... Ada saya minta gf saya klik, tapi bila saya check, xda dapat sen pun... Ada sape2 yang baik hati nak tolong explain pada saya??? Tapi bagi saya itu bukanlah satu masalah besar... Xda orang klik pun xper... Saya tidaklah terlalu berharap... Sebab saya ikhlas menulis blog... Blog adalah media cetusan minda dan luahan perasaan orang macam saya ni...

Tapi selalunya bila saya masuk mana2 blog yang saya follow, saya kompem klik iklan2 yang ada...poll tu pun saya jawab... Sebab bagi saya ape salahnya klik... bukan letih pun... Lagi pun saya seronok bila dapat suport blog2 yang saya follow... Sebab saya bukan jenis yang follow ikut suka je... Saya hanya akan follow blog yang jaga etika penulisan(bukan blog lucah), blog yang x mencarut2(bagi sy agak childish) @ blog yang islamic, blog yang x gedik(guna tulisan sms yg bajet cute,tgkp gmbr wt2 comel), senang cte, kalau blog anda saya ada follow, maknanya saya beranggapan blog anda adalah blog yang sangat bagus dan boleh saya jadikan panduan...

Tapi tak bermakna saya perfect dan boleh menghukum mana2 blog tak bagus... Cumanya, ini adalah prinsip saya. Sebab bila saya tulis something, saya fikir balik, adakah penulisan saya memberi sesuatu yang positif atau negatif. Sebab kalau anda tulis lawak2 lucah contohnya, budak2 or bapak budak sekalipun baca, anda dapat saham dosa!!!

Saya hanya insan yang kerdil dalam dunia blog... Tak macam blogger lain spt hans(klako habis dia ni), kak nuriz dan ramai lagi lah... (sebenarnya yang ni je ingat sbb slalu jenguk... ngehehe). Bagi yang masih tatau siapa saya, saya nak amik kesempatan dalam entry merapu saya ni untuk memperkenalkan diri... Saya seorang guru yang memang minat sangat tentang ict... Memang hobi saya download n try software2 baru... kalo ada sape2 yang request nak software,nak crack ke, leh la...(kalo ada dlm external). Format laptop memang kerja saya... Download movie rutin harian saya... Hehehe... Tapi brother geekz36 lagi hebat... Jemput la follow blog dia k...

Lagi, saya memang suka binatang, dulu time kecik tangkap belalang, cabut kaki lompat dia(zalim betul) taruk dalam balang, sauk ikan kat bendang, kat parit... kucing bela dari generasi nenek moyang sampai ke cucu cicit(sekarang da tak bela sbb xda sape nak jaga) dan yang paling peberet, bela ikan...

Ni nak story, masa sekolah rendah saya ada sorang member, nama dia Salman... Dia selalu tolong belikan ikan laga kat pekan Kuala Kangsar... Masa tu singgit je sekor... Tapi yang ekor panjang dua ringgit seteng... Mahal tu! Mana la mampu nak beli yang ekor panjang... Selalu beli yang ekor pendek je... Pernah saya bela ikan puyu 5 taun, tapi beliau arwah masa saya mula2 dapat masuk sekolah asrama penuh... Menangis2 la saya sedih pasal ikan tu dah lama saya bela... Mak saya cakap ikan tu mati sebab sedih saya tinggalkan dia kat rumah... Tuan dier xda, so dia merana dan akhirnya mati... Hehe...

Dan sekarang ni, saya sekali lagi dapat buat hobi yang saya suka ni... Dah lama saya tinggalkan. Sejak saya belajar di Maktab Rendah Sains Mara, saya tak berbeluang bela ikan... Tapi baru2 ni saya dah mula bela ikan laga semula... Entah macam mana, rezeki saya dapat belajar cara membiak ikan tu sendiri... Xpayah beli dah pasni... Sekarang ni, saya ada buat 9 spawn... Alhamdulillah, 7 daripadanya dah pun menetas... 2 spawn telah fail...

Okaylah yer... Cukup setakat ni dulu... Perut dah berbunyi irama punk rock... Nak pegi melantak dulu... Hehe... Bye2!!! (tq kpd sesiapa yg berjaya menghabiskan membaca n3 yang panjang ini... Mohon maaf dan ampun sekiranya n3 ini hanya membuang masa kalian). Assalamualaikum.


video lagu pilihan saya untuk anda malam ni... Bukan nak suruh sedih2 k... just nak ajak sama2 layan lagu ni... bagi yang pernah kecewa, esok masih menanti... Dengan kisah cinta yang lebih baik... Jika kita mencarinya... Ikhlaskan hati, moga diberi ketenangan dan diberi peluang merasai kemanisan percintaan sebenar... Insyaallah.....

Cacat penglihatan tidak menjadi penghalang kepada seorang murid Sekolah Kebangsaan (SK) Klang di sini untuk berjaya mendapat 5A dalam peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR).

Celine Lean Yewlin (gambar), 12, yang buta sejak berusia empat tahun akibat demam panas sememangnya menjangka memperoleh keputusan cemerlang kerana ketika ujian percubaan dia turut mendapat keputusan yang sama.

Dia yang bercita-cita ingin menjadi pensyarah bakal menyambung pelajaran ke Sekolah Menengah Kebangsaan Pendidikan Khas Setapak, Kuala Lumpur.

Celine berkata, dia meluangkan sejam sehari untuk mengulang kaji pelajarannya selain sering mengajak ibu bapanya untuk membacakan buku-buku rujukan supaya mata pelajara itu lebih mudah difahami.

''Buku rujukan tidak menggunakan tulisan braille terpaksalah suruh mak atau ayah untuk membacakannya sehinggalah saya faham.

''Saya cukup bersyukur kerana mempunyai ibu bapa seperti ini dan mereka turut membakar semangat saya untuk terus berjaya dalam hidup," katanya ketika di temui di sekolahnya di sini hari ini.

Dia yang pernah menjadi wakil kebangsaan dalam sukan lontar peluru dan lompat jauh berkata, guru-guru dan rakan-rakan banyak membantu sehingga mampu memperoleh kejayaan tersebut. Celine yang berpegang kepada motto 'berusaha bersungguh-sungguh dan jangan mudah putus asa' juga suka bermain muzik ketika waktu lapang.

2 penuntut UiTM maut nahas Gambar:

Gambar: KEADAAN kereta yang dinaiki empat sahabat pelajar UiTM yang terbabit dalam kemalangan maut di KM 47.7 berhampiram susur keluar Tol Alor Setar Utara, 7 pagi ini. Dalam kejadian itu dua maut, dua lagi parah. Foto: Syaharim Abidin

ALOR SETAR: “Malam Rabu lalu, arwah Syazwan bersalaman dengan saya dan berkata tak sabar untuk mengikut rakannya ke Pulau Pinang.

“Saya pelik kerana dia nampak tergesa-gesa pada malam itu. Saya tak sangka itu antara tanda dia akan pergi buat selama-lamanya,” kata Muhd Najib Zakaria, 18, rakan Syazwan Azizan, 19, yang maut bersama seorang lagi rakannya, Azrul Hadi Azizzan, 18, manakala dua yang lain cedera dalam kemalangan maut di Kilometer (KM) 47.7, Projek Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), berhampiran susur keluar Plaza Tol Alor Setar Utara, di sini, pagi semalam. Dalam kejadian kira-kira jam 7.20 pagi itu, Syazwan dan Azrul Hadi maut, manakala Muhammad Aiman Ismail, 18, patah tangan dan kaki, sementara pemandu kereta, Faris Abdul Ghani, 18, cedera ringan selepas kereta Perodua Viva dinaiki terbabas dan melanggar pokok. Keempat-empat penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) Arau, Perlis itu dalam perjalanan pulang ke Perlis selepas menziarahi ibu Azrul Hadi di Pulau Pinang.

Muhd Najib berkata, dia pelik dengan sikap Syazwan atau lebih mesra dengan panggilan Pak Teh di kalangan rakan sekuliah sebelum dimaklumkan rakan mengenai kejadian itu kira-kira jam 12.30 tengah hari semalam.

Sementara itu, bapa saudara Azrul Hadi, Abdul Rahman Omar, 68, berkata dia terkejut selepas dimaklumkan mengenai kejadian itu.

“Arwah mungkin pulang ke rumah kakaknya di Pulau Pinang untuk menziarahi ibunya yang mengalami darah tinggi. Sejak bapanya meninggal dunia tiga bulan lalu, ibunya Mariam Md Saman, 45, mengikut anak perempuannya ke Pulau Pinang.

“Saya tak sangka arwah pergi terlebih dulu daripada kami. Dia seorang yang periang dan selalu mendengar kata orang tua,” katanya yang ditemui di Unit Forensik Hospital Sultanah Bahiyah, semalam.

Difahamkan, empat sahabat baik itu mengambil jurusan Diploma Pengurusan Perladangan di UiTM berkenaan dan baru mendaftar masuk ke universiti itu pada Julai lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Abdul Ghaffar Rajab berkata, empat penuntut lelaki berkenaan dikatakan dalam perjalanan dari Pulau Pinang menuju ke Arau, Perlis.

“Kereta Perodua Viva dipandu Faris dikatakan cuba mengelak ‘objek’ melintas di lebuh raya menyebabkan dia hilang kawalan lalu terbabas,” katanya.



ps:aku tujukan untuk korang... slmt malam... last entry 4 today... :)


Ada sebuah kampung di pedalaman Tanah Jawa. Di situ ada seorang perempuan tua yang sangat kuat beribadat. Pekerjaannya ialah membuat tempe dan menjualnya di pasar setiap hari. Ia merupakan satu-satunya sumber pendapatannya untuk menyara hidup. Tempe yang dijualnya merupakan tempe yang dibuatnya sendiri.

Pada suatu pagi, seperti biasa, ketika beliau sedang bersiap-siap untuk pergi menjual tempenya, tiba-tiba dia tersedar yang tempenya yang diperbuat daripada kacang soya hari itu masih belum menjadi, separuh jadi. Kebiasaannya tempe beliau telah masak sebelum bertolak. Diperiksanya beberapa bungkusan yang lain. Ternyatalah kesemuanya belum masak lagi.


Perempuan tua itu berasa amat sedih sebab tempe yang masih belum menjadi pastinya tidak akan laku dan tiadalah rezekinya pada hari itu. Dalam suasana hatinya yang sedih, dia yang memang kuat beribadah teringat akan firman Allah yang menyatakan bahawa Allah dapat melakukan perkara-perkara ajaib, bahawa bagiNya tiada yang mustahil. Lalu dia pun mengangkat kedua tangannya sambil berdoa, "Ya Allah , aku memohon kepadaMu agar kacang soya ini menjadi tempe. Amin."

Begitulah doa ringkas yang dipanjatkan dengan sepenuh hatinya. Dia sangat yakin bahawa Allah pasti mengabulkan doanya. Dengan tenang perempuan tua itu menekan-nekan bungkusan bakal tempe dengan hujung jarinya dan dia pun membuka sikit bungkusan itu untuk menyaksikan keajaiban kacang soya itu menjadi tempe.

Namun, dia termenung seketika sebab kacang tu masih tetap kacang soya. Namun dia tidak putus asa, sebaliknya berfikir mungkin doanya kurang jelas didengar oleh Allah. Maka dia pun mengangkat kedua tangannya semula dan berdoa lagi. "Ya Allah, aku tahu bahawa tiada yang mustahil bagiMu. Bantu lah aku supaya hari ini aku dapat menjual tempe kerana inilah mata pencarianku. Aku mohon agar jadikanlah kacang soyaku ini kepada tempe, Amin".

Dengan penuh harapan dan debaran dia pun sekali lagi membuka sedikit bungkusan tu. Apakah yang terjadi? Dia termangu dan hairan apabila tempenya masih tetap begitu!! Sementara itu hari pun semakin meninggi sudah tentu pasar sudah mula didatangi ramai orang. Dia tetap tidak kecewa atas doanya yang belum terkabul. Walaubagaimanapun kerana keyakinannya yang sangat tinggi dia bercadang untuk tetap pergi ke pasar membawa barang jualannya itu. Perempuan tua itu pun berserah pada Tuhan dan meneruskan pemergian ke pasar sambil berdoa dengan harapan apabila sampai di pasar kesemua tempenya akan masak.

Dia berfikir mungkin keajaiban Allah akan terjadi semasa perjalanannya ke pasar. Sebelum keluar dari rumah, dia sempat mengangkat kedua tangannya untuk berdoa. "Ya Allah, aku percaya, Engkau akan mengabulkan doaku. Sementara aku berjalan menuju ke pasar, Engkau kurniakanlah keajaiban ini buatku, jadikanlah tempe ini. Amin". Lalu dia pun berangkat. Di sepanjang perjalanan dia tetap tidak lupa membaca doa di dalam hatinya. Sesampai sahaja di pasar, segera dia meletakkan barang-barangnya. Hatinya betul-betul yakin yang tempenya sekarang mesti sudah menjadi. Dengan hati yg berdebar-debar dia pun membuka bakulnya dan menekan-nekan dengan jarinya setiap bungkusan tempe yang ada.

Perlahan-lahan dia membuka sedikit daun pembungkusnya dan melihat isinya. Apa yang terjadi? Tempenya masih belum menjadi!! Dia pun kaget seketika lalu menarik nafas dalam-dalam. Dalam hatinya sudah mula merasa sedikit kecewa dan putus asa kepada Allah kerana doanya tidak dikabulkan. Dia berasakan Tuhan tidak adil. Tuhan tidak kasihan padanya, inilah satu-satunya punca rezekinya, hasil jualan tempe. Dia akhirnya cuma duduk sahaja tanpa mempamerkan barang jualannya sebab dia berasakan bahawa tiada orang yang akan membeli tempe yang baru separuh menjadi. Sementara itu hari pun semakin petang dan pasar sudah mulai sepi, para pembeli sudah mula kurang.

Dia meninjau-ninjau kawan-kawan sesama penjual tempe, tempe mereka sudah hampir habis. Dia tertunduk lesu seperti tidak sanggup menghadapi kenyataan bahawa hari ini tiada hasil jualan yang boleh dibawa pulang. Namun jauh di sudut hatinya masih menaruh harapan terakhir kepada Allah, pasti Allah akan menolongnya. Walaupun dia tahu bahawa pada hari itu dia tidak akan dapat pendapatan langsung, namun dia tetap berdoa buat kali terakhir, "Ya Allah,berikanlah penyelesaian terbaik terhadap tempeku yang belum menjadi ini."

Tiba-tiba dia dikejutkan dengan teguran seorang wanita.

"Maaf ya, saya ingin bertanya, Makcik ada tak menjual tempe yang belum menjadi? Dari tadi saya sudah pusing keliling pasar ini untuk mencarinya tapi masih belum berjumpa lagi." Dia termenung dan terpinga-pinga seketika. Hatinya terkejut sebab sejak berpuluh tahun menjual tempe, tidak pernah seorang pun pelanggannya mencari tempe yang belum menjadi.

Sebelum dia menjawab sapaan wanita di depannya itu, cepat-cepat dia berdoa di dalam hatinya, "Ya Allah, saat ini aku tidak mahu tempe ini menjadi lagi. Biarlah tempe ini seperti semula, Amin". Sebelum dia menjawab pertanyaan wanita itu, dia membuka sedikit daun penutup tempenya. Alangkah seronoknya dia, ternyata memang benar tempenya masih belum menjadi! Dia pun rasa gembira dalam hatinya dan bersyukur pada Allah. Wanita itu pun memborong habis kesemua tempenya yang belum menjadi itu. Sebelum wanita tu pergi, dia sempat bertanya wanita itu, "Mengapa hendak membeli tempe yang belum jadi?" Wanita itu menerangkan bahawa anaknya yang kini berada di England teringin makan tempe dari desa. Memandangkan tempe itu akan dikirimkan ke England, si ibu tadi kenalah membeli tempe yang belum jadi lagi supaya apabila sampai di England nanti akan menjadi tempe yang sempurna. Kalau dikirimkan tempe yang sudah menjadi, nanti di sana tempe itu sudah tidak elok lagi dan rasanya pun kurang sedap.

Perempuan tua itu pun kehairanan dan berfikir rupa-rupanya doanya sudah pun dimakbulkan oleh Tuhan...

Kat SINI aku sediakan LINK untuk muatturun perisian Internet Download Manager (IDM) Full Version Yang Confirm Jadi. Sebab aku sendiri pakai yang ni jugak.....
Cara Install aku andaikan korang dah pandai... Tapi bagi beginners, yang tak faham camner nak install, sudi2lah tanya kat ruangan komen, insyaAllah aku akan terangkan sampai korang faham...

Cara Lajukan Download Speed IDM(confirm jadi):
1.) Buka IDM, pergi ke Download, dan Pilih option.
2.) Pilih connection type/speed : LAN 10Mbs.
3.) Kemudian pilih sekali lagi, pilih others
4.) Tukarkan Default max conn number kepada 16
5.) Tekan OK. Kalau ikut step sepatutnya jadi.











pelacur melayuSekadar gambar hiasan.....


Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah saw menangis manakala ia datang bersama Fatimah.


Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulullah saw menangis. Beliau menjawab,


"Pada malam aku di-isra'- kan , aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.


Putri Rasulullah saw kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya. "Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.

Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta.

Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar,

beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya. Aku lihat perempuan yang

rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka,"kata Nabi saw.


Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?


*Rasulullah menjawab, "Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat tidurnya.

*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

*Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.

*Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."


Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.


Majoriti ulama berpendapat hukum sembelih korban adalah sunat muakkad (sunat yang sangat dituntut) bagi orang yang mempunyai lebihan dan kemudahan harta.

Manakala Imam Abu Hanifah berpendapat ianya WAJIB bagi yang berkemampuan.

Nabi bersabda, “Sesiapa yang mempunyai kemampuan rezeki untuk menyembelih haiwan korban, tetapi dia tidak mahu lakukan sembelihan korban, maka jangan sekali-kali dia mendekati tempat solat kami”. (Hadis Riwayat Ahmad, Ibn Majah, Darqutni, Hakim)


Salam 1 Malaysia... Nak tulis panjang pun takda masa... Cuma nak kongsi satu puisi dari kak zakiah... Like puisi ni!!!


benarkanlah hati lepaskan.
biarkanlah kalau ada rasa, ia kembali semula.
tetapkanlah yakin jika benar cinta.
tanpa paksa.
tanpa diminta-minta.

kalau cinta
lepaskan.
macam rama-rama
terbang bebas
lebih cantik dan menawan
lebih indah
lebih menarik

cinta kalau semakin sukar
semakin tebal inginnya
didekat
didakap
dan dipegang erat-erat


kalau cinta
lepaskan


Jom ramai2 baca puisi2 lain kat SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)
Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates