Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Rasa macam nak mencarut, tapi dengan menggunakan fikiran yang masih waras, dan memikirkan etika dalam dunia blogging, aku takkan sumpah seranah korang kat sini. Tapi aku memang tak suka betul. Ada sebilangan makhluk Allah yang suka datang ke blog orang lain dan tinggalkan jejak kat shoutmix yang berbunyi... i foollow u, folow me back. Thx follow, follow u too. Bila tengok kat jumlah follower, x naik pun angka... Pernah terjadi tak kat blog korang??? Cis, aku tak marah pun kalau xnak follow blog picisan aku nih. Tapi jangan lah guna trick murahan camni... Taip je blogwalking, ziarah, singgah dan sebagainya... Atau taip je tajuk n3 terbaru. Aku tak kesah, bahkan aku dengan senang hati akan jengah dan baca n3 blog korang.

mengamuk marahAda seperkara lagi yang aku memang tak berapa suka. Kalau korang perasan, blogger2 yang hebat dan ada follower yang ramai, selalunya tak pasang widget shout mix. Kenapa?? Sebab tak suka guna. Sebab apa tak suka guna?? Sebab tak dapat backlink. Kamon la, jangan la pikir pasal income je. Apa salahnya gunakan ruangan komen dan dalam pada masa yang sama gunakan shoutmix. Dan konon2nya, blogger yang datang tinggalkan jejak kat shoutmix mereka, sekadar meninggalkan pautan, dan tidak membaca n3 mereka.

berlagakBagi aku, mereka ni berlagak bagus! Mentang2lah blog dah famous, dan dah ramai yang datang ke blog mereka setiap kali entry di post , mereka dah tak sudi dah nak blogwalking ke blog2 newbie nih. Kawan dengan yang dasat2 jer. Aku datang menjengah banyak blog, dan baca n3 mereka. Tapi tak kan semua aku nak tinggal komen kot?? Kalau n3 tu bagus, aku tetap akan bagi komen membina, pujian dan sebagainya. Kalau n3 tu tak betul, aku akan beri komen teguran. Kalau ada orang lain dah komen benda yang aku nak komen, aku takkan komen dah. Banyak jugak blog2 hebat yang aku baca n3 mereka, tapi aku tak tinggalkan komen. Sebab dah ramai sangat komen benda yang sama. Jadi aku nak bagitahulah yang aku baca blog diorang kat shoutmix. Tengok atas, tengok bawah, tengok tepi... Takdak shoutmix. Berlagak betul korang yer.


16 orang menconteng:

kalu aku la burn..aku tak suker letak shutmix becos ada je yang nyamar jadi aku..pastu kutuk org lain..so, aku delete senang..
kalau org nk jengah ke tak nak jengah ker..kalau raser tak puas hati no fon aku ada kat situ..juz kol..
bagus3..banyak info baru ikan laga..

maybe die pernah follow dulu kot,,hehe,,sabar2,,

@PEMBIAK BAKA AYAM SERAMA DAN SABUNGtapi kan ada ip yang keluar kat tepi bahagian kanan. bleh buktikan kalau orang lain menyamar sebagai kita. kalau ada sebab lain yang tersendiri tu okay la... cuma aku tujukan pada sesetengah blogger2 hebat yang berperangai macam tu. Tq sudi memberi komen :)

@iszieylyanziyiszieylyanziy, xlah... dia x pnah follow... sbb tiap kali ada follower baru, sy akan usha blog dia balik.

sabar3..biasalah tu..bila dah femes mesti buget dalam segala hal..sabaq na..

@* MissYaniAbdullah * masih bersabar lah ni... err, kenapa sy klik kanan, open new tab, tak leh buka blog * MissYaniAbdullah * yer...

rilek bro.. taktik ni biase la.. tapi kira ok la orang sanggup masuk tengok + 'menipu' kan.. haha

maybe otai blogger tak suka jawap kumen kot, biase la tak cukup tangan la kalau nak kumen semua.. tapi rasanye dieorg selalu BW.. kalau tak blog xkan maju.. =)

wah..marah benor ne..
tp mmg btl pn..huhu
saya jugak budak baru belajar..haha

x boleh kata apa. semua yg dikatakan dlm entri ni MEMANG BENAR 100%. aku pun pernah kena tipu dgn org mcm tu. ckp dah folo tp tgk follower x berubah jugak. dan yang pasal berlagak bagus tu sangat2lah betul. mereka lupa satu ketika dulu mereka pun dibawah jugak. same like what i think~

aku setuju dgn Iqbal bhai...ingat2 la weh...dulu dwang stat dr ZERO gak...takkan wat2 blog trus ader beribu followers..kan2...

airisiaixora: takde la marah benor, tp emo la jugak.
IQBAL ZARIN: terima kasih kerana bersetuju, dan komen yg sgt bermakna. mereka pun bermula dari bawah. dalam blogging ni x boleh sombong.kita sepatutnya saling sapot menyapot. tak gitu??
AlfiEean WaRsi:Trimas!

huhuhu... dah penah kene walaupun blog aku masih baru...i folow u, folow me back... tapi hareeeemmm!

awat emo sgt..relek sudah

RedVixen: tu cara mudah(xda maruah) nk tarik org follow blog dia.
Anak Pak Muin: xda la emo sgt. tapi bagi aku, perangai2 camnih harus dielakkan :)

wah...rilek la bro...org yg ckp 'i follow u, follow me back ye' slalunya nak tingkatkan follower sndiri jer...tp ckp tak serupa bikin..

kalau tak nak follow ckp je la plg koman pun 'singgah sini ye'..;-)

tinggal jejak..hehe

@Eda yeah... stuju.

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates