Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

aku x faham kenapa orang menangis tengok citer lagenda budak setan. aku x nak komen pasal kasyah yg x setan mana pun. xnak jugak komen pasal member dia yang langsung tak layak jadi budak nakal. jambu jer. tapi aku nak tulis tentang filem lagenda budak setan dari kaca mata aku sendiri.

kata sayang bukan kata2 yang sia2. baru kenal, dah cakap sayang?? sayang atau nafsu??? kalau betul sayang, berikan sebab untuk menyayangi??? sebab cantik??? betul dari mata turun ke hati. tapi kadang mata itu menipu hati. dalam erti kata lain, mata memang suka melihat sesuatu yang indah.

come on la... filem ni betul2 menghampakan. aku berharap dapat melihat sebuah lagi filem yang dapat menyentuh hati. jalan cerita yang baik, tapi pengolahan yang amat teruk. dalam lagenda budak setan, lisa surihani ni bitch ke??? begitu mudah menerima cinta untuk melupakan cinta lama. memang betul, susah untuk kita jelaskan macam mana cinta itu hadir. bagaimana sayang itu muncul. tapi, bagi aku, cinta itu perlukan masa. sayang itu perlukan pengertian yang lebih dalam.

lagenda budak setan cuma memaparkan pelakon yang kacak dan cantik, namun langsung tidak dapat menandingi filem cinta dan sepi. filem ini satu kerugian kerana pelakon2 dalam filem ini sangat berbakat, namun plot cerita yang terburu2 dan sangat direct membuatkan jalan cerita menjadi hambar.

satu lagi perkara penting, zina bukanlah satu dosa yang kecil, malah perlu disusuli dengan taubat. seorang perempuan yang baik akan setia dan patuh selagi mana ia bergelar seorang isteri. di situlah martabat seorang perempuan itu dapat dipelihara. namun bukan bermakna seorang isteri itu boleh ditindas sewenangnya. islam telah memberi garis panduan yang betul yang tak perlu dipersoalkan lagi.

4 orang menconteng:

kat blog saya . saya tak tulis ni..kat sini saya nak komen sebab saya baru je tgk heheh..
pelakon heronya mcm kayu..cakap mcm hafal skrip..tak da perasaan langsung, saya lebih suka tgk jue aziz bawa watak ayu dlm drama LBS ni, dia terbaik.

promo bagai nak rak..tapi tak menarik langsung. dia punya sinematografi je lawa, tapi lakonan memang hampa.

@nuriz tapi kak nuriz, ramai jugak yang nanges tengok citer ni... tak paham saya... hmm...

novel dia ok. dalam novel, watak ayu ni saje je cakap yg dia ni dah ehem2 sbb nak test hero. mungkin sbb novel yg panjang tu di'pack'kan dalam filem 1 jam, jadi plot pon banyak yang kelam kabut dan banyak jalan cerita kena potong. jadilah sebuah cerita yang tahpapa dan wat de hek.

tapi memang tak sedih mana pon. exaggerate je lebih. aku setuju... pelakom mcm kayuuu... xtau camna bleh menang anugerah....

@RedVixen, thanx sbb menyokong!

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates