Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan Islam. Kehadiran anda di sini amat saya hargai. Dalam entry kali ini saya nak berceloteh sedikit. Harap ada yang sudi membaca sampai akhir…

kepuasan berblog
Sudah tiga tahun nampaknya saya mempunyai blog. Kadang terasa gembira. Kadang terasa seperti kurang berpuas hati... Sebab, ada kalanya entry yang di post menggambarkan yang saya tersangatlah malas. Hanya gambar yang saya tempek. Tiada langsung tulisan, mukadimah atau penerangan. Bila saya jenguk entry2 terdahulu, malu juga rasanya. Kerana entry2 ini sedikit sebanyak menggambarkan peribadi saya…

Kesibukan salah satu punca entry saya kurang atau langsung tidak berkualiti. Entry2 yang serius memerlukan saya untuk lebih fokus. Dan tentunya memerlukan masa yang lebih lama untuk dikarang. Namun, entry yang ditulis sendiri, akan lebih memberikan kepuasan. Tidak kiralah, pendapat, luahan rasa, dan sebagainya… Kerana ia adalah idea asal yang mempunyai makna kepada diri kita. Disamping itu, dengan harapan ia turut dapat memberi makna kepada orang lain yang membacanya. Apa gunanya menulis entry berjela2 jika tidak memberi sebarang faedah?

Disini saya ingin menekankan tentang kepuasan dalam berblog. Ia bergantung kepada nawaitu kita. Ada yang berblog untuk bercerita kiasah peribadi… Yelah, bercerita pada rakan mahupun keluarga, kadang2 tidak mendapat respon seperti yang diharapkan… Untung jika ada yang sudi mendengar luahan hati kita. Oleh itu, blog dijadikan medan untuk kita melemparkan dan meluahkan perasaan.

Ada yang berblog untuk berkongsi ilmu. Saya sangat kagum dengan blogger yang suka mengajar. Ya, segala yang dia tahu, akan diceritakan di blog. Harap semakin banyak ilmu, yang ditulis dalam Bahasa Melayu, dan bukannya bahasa dari Negara jiran.

Namun saya sebenarnya berasa lega. Kerana blog Syurga Itu Indah dapat juga memberi sedikit manfaat. Buktinya daripada komen2 yang saya terima…

Komen daripada entry 10 Adab Dengan Isteri

Komen daripada entry Haron Mokhtar Dan Figura

Komen daripada entry 10 Hakikat Hantu



Komen daripada entry Siapa Ainul Mardhiah???

Komen daripada entry Apa Itu Iman???


Komen2 membina daripada anda, akan saya jadikan sebagai peneguhan positif... Dalam masa yang sama, diharapkan blog Syurga Itu Indah akan terus membawa ke arah kemaslahatan dan memberikan manafaat kepada pengunjungnya... :)


13 orang menconteng:

teruskan usaha!!

hmmm bg rara takpe kalau just tempek gambar,asalkan gambar tu ada info n motif yg tersendiri =)

smoga lebih berjaya lepas ni.. :) good luck....

Insyaallah.. banyak ilmu kat sini. cuma perlu explore je.

@berita sengsasi, terima kasih...

@rara pinkmafia, takde gambar tak best la kan :l:

@atieshariffuddin, amin

akak pun lebih suka baca entry hasil
karangan kamu sendiri..
semoga lepas ni
lebih banyak hasil karangan kamu sendiri..
gambar banyak pun tak pe..
asalkan gamba tu ada isinya..

teruskan usaha Burn, entry-enrty yang penuh dgn tips, tutorial, dan lain2 perkongsian merupakan salah satu faedah/manfaat kpd para pembaca... Keep it up :)

@diana, harap2 la... kdg2 bila penat bekerja, otak ni x boleh nak beri tumpuan...

@Rose Johari, terima kasih :e:

yes .. sampai addicted kann :)

@ieda, yea... blogging mmg best!

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates