Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

kucing parsi
Nik seorang suami yang amat penyayang tetapi amat benci pada kucing, entah apa silap kucing padanya, wallahuallam…. tiada siapa yang tahu. Walaupun begitu, jodoh pertemuan sememangnya ketentuan Illahi, Nik bertemu jodoh dengan Sihah yang sememangnya amat sayang dan cinta pada kucing. Malah, sebelum berkahwin dengan Nik, Sihah sudah ada membela seekor kucing parsi yang amat cantik dan gebu.

Maka dari hari ke hari, bertambah benci dan meluatlah Nik melihat kucing terutama Mat Gebu, kucing parsi peliharaan isterinya. Apa tidaknya, tumpuan Sihah kepada Mat Gebu dalam kehidupan sehari-hariannya melebihi tumpuannya kepada Nik, suaminya. Hal ini membuatkan Nik beranggapan, Sihah lebih sayangkan Mat Gebu berbanding dirinya.


Akibat tidak mahu terus tertekan dengan keadaan ini, Nik membuat rancangan gelap untuk mengusir Mat Gebu dari hidup mereka suami isteri. Maka, bermulalah rancangan gelap Nik. Pucuk dicita ulam yang mendatang, ketika isterinya sedang asyik mandi , Nik dengan tanpa rasa bersalah telah menangkap Mat Gebu, disumbat dalam karung beras cap Mahsuri. Tanpa berlengah, Nik terus merempit motor kapcai pusakanya sehingga jauh dari rumah , lebih kurang 10 km lalu dihumbannya Mat Gebu tanpa belas kasihan. Dengan hati gembira, baliklah dia ke rumah dengan siulan mengikut rentak lagu Cindai nyanyian Siti Nurhaliza.


Tapi, kegembiraan hanyalah sementara apabila tiba di rumah Mat Gebu dengan sombong bongkaknya melanggok depan pintu lagaknya menyambut kepulangan Nik. Pehhhhhh……. Sakitnya hati Nik tak dapat digambarkan walaupun di kedai gambar. Besoknya, Nik meneruskan rancangan gelapnya lagi. Kali ini lebih jauh lagi dibawa Mat Gebu, 20 km dari rumahnya. Tetapi seperti semalam Mat Gebu berjaya mendahuluinya pulang ke rumah. Nik tidak putus asa begitu sahaja, alang-alang menyeluk pekasam, biar satu badan bau masam.


Maka nekadlah Nik, kali ini dia bukan sahaja hendak dibuangnya Mat Gebu lagi jauh tapi dibawanya Mat Gebu pusing-pusing dahulu. Habis semua jalan tak kira jalan kampung sampai highway plus ditempuh, sekejap ke kiri, sekejap ke kanan, yang lurus, yang bengkok, segala kona, segala selekoh habis dirempitnya dan akhirnya Mat Gebu dibuang. Akibat terlalu geram karung beras cap Mahsuri pun dibuangnya sekali. “Puas hati aku…. huhhh” kata Nik kepada Mat Gebu.


Selang berapa minit kemudian, Nik menelefon Sihah.


Nik: Ayang, Mat Gebu ada kat dalam rumah tak, tanya Nik dengan penuh suspen lagi berdebar-debar…

Sihah: Ada, ada dekat depan pintu tu ha, Kenapa? tanya Sihah keheranan.

Nik: Panggil dia!!!!!! herdik Nik dengan nada yang tinggi…

Sihah: Kenapa? tanya Sihah lagi.

Nik: Aku nak tanya dia, macam mana nak balik . Aku sesat ni “


5 orang menconteng:

jahat sgt, kn dah dapat balasan. hahaha

ingat tu, jgn dok zalimi binatang... hehe

hahahahhaha...lawak2....abg ipar aku gelak giler biler aku citer lawak nie kt dia...sygnya dia taktau gmbr kucing bini dia jd model untk artikel nie...hahaha

he..he. tension giler nik ye.

@Liza @ Adzriel AB, hehe... kes jeles pnye pasal.

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates