Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Salam satu Malaysia. Hari ini saya akan menyentuh sedikit mengenai masalah biasa pengguna pc @ laptop. Dan hari ini saya akan bercerita tentang HijackThis. Pernahkah anda menggunakan HijackThis? HijackThis boleh digunakan jika pc anda mengalami masalah selepas menjalankan Spybot atau lain-lain Spyware / remover hijacker. Namun anda harus berusaha untuk membersihkan Spyware / hijacker / Trojan dengan semua kaedah lain sebelum menggunakan HijackThis. HijackThis sesuai digunakan selepas membersihkan pc daripada jangkitan virus dan perosak yang seangkatan dengannya. HijackThis adalah perisian yang amat mudah tetapi hanya sesuai digunakan oleh pengguna yang berpengetahuan tentang windows dan sistem operasi sahaja! Amat bahaya, jika sesiapa yang kurang pengetahuan mengenai komputer menggunakan perisian ini tanpa nasihat pakar!



Apakah kelebihan perisian ini? HijackThis membolehkan startup pc anda lebih smooth dan cepat. Hal ini kerana, ia dapat membuang item strartup yang tidak diperlukan. Tahukah anda, semasa pc anda dibuka, sebenarnya ada banyak lagi perisian yang dibuka serentak di belakang??? Ramai yang berjumpa saya dan mengadu laptop mereka bermasalah dan amat lembab sekali. Sebenarnya, masalah ini selalunya berpunca dari kegahirahan menginstall bermacam2 perisian pelik untuk menghiasi desktop, sedangkan perisian tersebut tak diperlukan pun! Dan ini selalunya menjadi masalah bagi pengguna perempuan.



Baiklah, tadi saya ada mengatakan bahawa perisian ini amat berbahaya. Bagaimana HijackThis boleh mendatangkan masalah yer? Saya akan jelaskannya secara ringkas di sini. Jika anda memadam sebarang item sewenangnya, tanpa mengetahui apa sebenarnya yang dipadam, anda boleh menyebabkan masalah lain seperti Internet tak boleh digunakan atau masalah pada sistem windows itu sendiri. Berkemungkinan besar, pc tak boleh boot ke window pun! Oleh itu, anda haruslah memadamnya secara berhati2.



Cara menggunakan HijackThis:


Pertama sekali, mestilah download dulu kan. Jangan risau, saya bukan nak jual software ni. Hehe... HijackThis ni freeware. Leh download kat SINI. Lepas download, install dan ikut arahan cam biasa yer.

Kedua, lakukan System check, anda boleh lihat contoh seperti gambar di bawah.

cara guna hijackthis
Langkah seterusnya ialah memilih item yang tidak diperlukan. Tandakan kotak yang itemnya hendak dibuang (Peringatan! Langkah ini sangat penting dan berbahaya)

cara guna hijackthis
Dan langkah terakhir ialah menekan butang fix checked! Kemudian, anda akan diminta untuk restart. Setel.

cara guna hijackthis
Sampai sini saja. Selamat Mencuba!



6 orang menconteng:

salam, tq atas info yg menarik ni.....

@Abhamzwslm. sama2. sebenarnya perkara ni penting utk memastikan pc ringan semasa bekerja.

mcm mana nak tau file ape yg xdperlukan lagi untuk di buang?
lg 1,saya nak tnya skit...audio driver motherboard sy xleh install...ape nak buat ye? dah test guna audio card lain,stil xdpt install..mayb ada virus yg serang audio...so,ada x cara nak stlekn? xbest la men tenet snyap je..xleh pasalng lagu...

I was curious if you ever thought of changing the structure of
your website? Its very well written; I love what youve got
to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
Youve got an awful lot of text for only having one or two images.
Maybe you could space it out better?
Take a look at my site bhgalleries.com

You are so awesome! I do not think I have read through a single thing like this before.
So good to find another person with genuine thoughts on this
subject. Seriously.. thank you for starting this up. This website is one thing that's needed on the web, someone with some originality!
Take a look at my site ... http://www.daily-wet-tshirt.com/

Hi there everyone, it's my first pay a quick visit at this web site, and post is in fact fruitful designed for me, keep up posting such articles.
Also see my website > electronic delivery

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates