Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

awi rafael
Salam satu Malazi. Seriously aku tak kenal pun siapa Awi Rafael sebelum ni, sehinggalah semalam aku baru tahu siapa nama penyanyi lagu “Pulanglah”. Act tajuk lagu aku baru je tau beberapa saat yg lepas. Hehe… Kalau korang tak dapat tangkap lagi lagu mana, cuba baca lirik ni:

“Pulanglah sebelumku run away, Aku menanti kamu every day, Aku menunggu dari Monday Tuesday Wednesday Thursday….."

Tak dapat tangkap lagi??? Jom layan video dari youtube nih…




Siapa Awi Rafael?


Dari saat anda mendengarkan vokal riff lagu single pertama Awi Rafael yang bertajuk,”Pulanglah”, anda akan dapati ‘singer/songwriter’ muda ini mempunyai musik identitinya yang tersendiri. Apabila korus lagu tersebut dinyanyikannya, sudah tentu para pendengar tidak akan dapat melupakan ‘hook’nya yang sungguh menarik dan bersungguh-sungguh. Amat terasa energi yang gembira dan bertenaga dari segi melodi stail dan instrumentasi penulis lagu muda ini. Selain daripada single pertamanya, dapat juga terasa energi yang tulen dan ‘fresh’ untuk empat buah lagu lagi yang dimuatkan di album perdananya yang bertajuk,”RUNAWAY”. Kebanyakan dari kolesi lagu-lagu tersebut ditulisnya sambil beliau merantau dan belajar di Australia,Indonesia dan Singapura.

“Saya berharap untuk memberikan inspirasi kepada para-para pendengar untuk bersifat lebih positive dan gembira dari muzik saya. Menulis lagu adalah satu aspek dalam hidup saya yang sungguh penting dan saya ingin untuk sekadar berkongsi lagu-lagu ini dengan khayalak ramai. Saya berjuang dengan ikhlas untuk mempertingkatkan diri sendiri dalam karya saya, dan insyallah saya akan dapat mencapai impian saya dengan sokongan para-para pendengar dan teman-teman baru”,katanya dengan penuh harapan.

“Sudah lama saya belajar tentang karya menulis lagu,bernyanyi dan juga tentang cara-cara rekoding di studio, dan tak terlupa juga untuk mencari identiti saya yang tersendiri. Insyallah,saya akan bersedia untuk menceburi industri muzik tanah air ini dan saya akan tetap bersifat optimistik,positif dan berdedikasi untuk terus belajar dan tingkatkan diri, Saya berharap para pendengar akan menyokong sepenuhnya single pertama saya,” Pulanglah” dan memutarnya di radio dan akhir kali,terima kasih dengan banyak kerana memberi saya peluang untuk mencapai impian saya dan mengambil berat tentang karier saya juga”,katanya dengan yakin.

6 orang menconteng:

a;ah sy pon baru smlm knal die...hi3

i like awi rafael

mula2 aku ingat dia ni aweera one in a million tu... rupanya bukan...:P

@Ct Aja, sama la kita yek!

@Annerfyoes, waa, welcome to the club...

@RedVixen, mula2 aku ingt tu lagu bunkface... huhu

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates