Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Assalamualaikum… Malam pasangannya siang, Jaga pasangannya tidur, Dan lumrahnya lelaki pasangannya perempuan. Kerana perempuan adalah pasangan kepada si lelaki, maka Allah telah menciptakan bentuk badan perempuan itu dapat memikat hati lelaki.

Tahukah kamu duhai perempuan, apabila lelaki sudah terpikat, dia tidak menjadi dirinya sendiri? Dia akan melayan perempuan tersebut dengan kata2 yang lembut, kata2 yang indah, sedangkan dirinya sebenarnya seorang yang kasar. Kebanyakan lelaki memang pandai menanam tebu dipenggir bibir. Maka ramailah gadis yang tergoda dan terpedaya dengan janji2 palsu lelaki. Dan takut2 selepas sang lelaki mendapat apa yang dimahukannya, tebu tersebut akan ditebas, dan yang tinggal hanyalah hampas. Bila berkata tentang terpikat, maka ia sudah pasti ada hubung kait dengan nafsu. Jika ia ada hubungkait dengan nafsu, ianya juga ada hubungan pula dengan bisikan syaitan. Jadi untuk mengatasi nafsu, mestilah dikawal dengan iman. Untuk memperoleh iman mestilah dengan menurut perintah Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya. Segalanya bermula dari hati, seperti yang saya katakana dalam entry apa itu iman.

dahsyatnya mata lelaki

Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol. Simbol apa, semua orang tahu... Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika tidak dikawal dengan iman. Maka mata lelaki ini selalu menjalar apabila terlihat seorang perempuan. Menjalar ke setiap pelusuk tubuh perempuan itu. Pendek kata, perempuan itu akan ditelanjangkan! Kami tidak minta jadi begini, tetapi sememangnya lelaki tercipta sebegini. Inilah rahsia yang perempuan tidak pernah tahu. Mata lelaki dan perempuan adalah berbeza. Setiap bentuk badan seorang perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu. Apabila seorang lelaki terlihat seorang perempuan, maka perkara pertama yang akan dilihatnya ialah rambut perempuan berkenaan. Maka akan ditafsirlah berbagai2 cara oleh seorang lelaki akan rambut wanita tersebut. Oleh kerana itulah perempuan wajib menutup rambutnya. Apabila rambut perempuan itu telah ditutup, maka mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat bentuk lehernya, maka wajiblah perempuan itu menutup lehernya. Maka mata lelaki itu akan turun lagi melihat bentuk payu daranya, maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk payu daranya dengan melabuhkan tudungnya. Cuba lihat zaman sekarang, berapa ramai gadis yang secara sengaja memakai tudung yang singkat, tudung silang? Mungkin bagi kamu perempuan, tidak menjadi masalah, tapi bagi lelaki, ianya seolah show percuma! Lelaki dapat berimaginasi dan membayangkan bentuk payu dara disebalik baju dan tudung singkat itu. Kalau mantap, mantaplah… kalau kendur, kendurlah… kalau besar, besarlah…kalau kecil, kecillah… Dan lelaki ini selalu bercerita pada teman2nya, tentang bentuk payudara yang dilihat. Perkara tersebut akan tersebar dan jadi bualan dikalangan kami. Kalau anda sedang belajar di university, bayangkan satu university tahu bentuk dan saiz payu dara anda. Dahsyat bukan??? Maka labuhkan tudung kamu! Sememangnya kamu perempuan akan takut jika terdengar sekumpulan lelaki berbual mengenai perempuan. Kamu perempuan selama ini hanya mendengar perkara2 manis yang kami cakapkan. Dan percayalah, kamu tak ingin mendengarnya.

Dan akan masuk syurga lelaki yang berjaya menolak ajakan zina… Namun sedih sekali, bilangan lelaki sebegini amat sedikit… Lantas bagaimana mahu mengelakkan zina? Baca entry saya mengenai seseorang yang berjumpa Rasulullah kerana ingin berzina.

Setelah itu mata lelaki akan turun lagi melihat bentuk ramping pinggangnya, maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak bentuk pinggangnya, maka mata lelaki itu akan melihat pula akan bentuk punggungnya, maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya agar bentuk punggung tidak kelihatan, dan lelaki itu akan pula melihat bentuk pahanya, maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain yang agak ketat sehingga terlihat bentuk pahanya walau sedikit, maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan bentuk kakinya pula, maka janganlah wanita itu berseluar, kerana terus-terang, walau muslimah itu berertudung labuh, berbaju labuh, jika memakai seluar, walau nampak besar sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara spontan.

Mata lelaki ini sememangnya nakal, setelah tidak ternampak akan bentuk kakinya, maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu kepada kakinya, maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki itu supaya tidak berdosa, menutup kakinya dengan melabuhkan kain, atau memakai stoking yang warnanya jangan sesekali berwarna kulit perempuan, Selepas itu, mata lelaki ini akan kembali ke atas, akan melihat pula bentuk tangan wanita itu, maka tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan tudung menutupi bentuk tangan yang indah pada pandangan lelaki. Anda perempuan tidak percaya? Percayalah, kerana inilah hakikat lelaki. Kalau tangan perempuan itu putih gebu, lagilah tak tertahan lelaki melihatnya. Hakikatnya semua lelaki adalah begini, tiada yang terkecuali. Cuma bezanya lelaki yang beriman, akan cuba untuk tidak terus hanyut dengan apa yang dilihat. Lelaki yang baik, tidak akan bertindak menggoda perempuan tersebut. Tetapi lelaki yang jahat, apabila ternampak sahaja perempuan yang berpakaian ketat, matanya liar, dan dia akan sedaya upaya menegur dan berkata2 manis supaya perempuan tersebut jatuh cinta. Maka apa gunanya cinta pada paras rupa yang tidak kekal. Tidak kah kamu berfikir duhai hawa? Mahukah kamu pada lelaki yang hanya sukakan tubuhmu?

Wahai lelaki, janganlah kamu melirik muka seorang perempuan, kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika kamu benar2 ingin meminangnya. Jika perempuan itu cukup soleh, takut mukanya yang cantik itu akan menimbulkan fitnah, maka berpurdahlah kamu, jika itu lebih baik untuk kamu.

Sekarang, kamu perempuan sudah pun tahu betapa dahsyatnya mata lelaki. Tetapi perlu diingatkan, jika semua aurat telah ditutup, janganlah dianggap tugas kita telah selesai, perlulah pula kamu perempuan menjaga kehormatan diri masing2, jangan keluar bersendirian, keluarlah dengan mahram, atau keluarlah sekurang2nya bersama 3 orang teman agar tidak diganggu. Dan disamping menjaga aurat dan kehormatan, jagalah akhlak dan peribadi, hiasilah diri dengan istilah malu. Kerana perempuan yang malu itu lebih cantik. Betapa indahnya Islam yang diajar, Cuma kita yang tidak pandai membawanya. Seperti firman Allah,"Dan tundukkanlah pandanganmu dan jagalah kemaluanmu". Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya, sehingga ketaraf seseorang yang memakai tudung masih tidak menutup aurat, dan pada kaum lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak mencuri2 melihat wanita muslimah, kerana ia dilarangi oleh Allah SWT. Wassalam………………….


PS: Dapat idea tulis entry ni selapas merayap kat blog kak Liza.

8 orang menconteng:

wah bisanya mata lelaki,maka perempuan kenala berhati batukan...hi3

suara pun jgn manja2 sgt.. menggoda tu..

mata ada banyak tersirat.. jendela hati...

@Adzriel @ Liza AB, btl tu kak... tp skrg awek2 pun ktawa tbahak2...

@AffanDisme, dari mata turun ke hati :k:

em3...

@Muhammad Burn Itu yang tak tahan tu...kadang2 angkat kening dgn anak dara kak liza.

@Liza @ Adzriel AB, nsb bek tak agkt kening kat akak. huhu

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto Saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)
Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates