Bagi memudahkan anda melihat keseluruhan tajuk entry, sila tekan SITEMAP pada menu di atas.

Baca Cerita Yang Best - Klik, Jangan Tak Klik!

Assalamualaikum. Masjid merupakan rumah ibadat bagi umat Islam. Di Malaysia, masjid-masjid kebanyakannya mempunyai senibina yang menarik sehingga menjadi tumpuan pelancong-pelancong yang ingin melihat keindahan Malaysia. Malam ni, saya akan tunjukkan kepada anda, antara masjid yang tercantik di negara kita...


masjid tercantik di malaysiaMasjid Ubudiah - Terletak di Kuala Kangsar, Bandar Di Raja. Ia merupakan antara masjid tercantik di dunia. Diasaskan oleh Sultan Idris untuk membayar nazar kerana baginda telah pulih dari penyakit.

masjid tercantik di malaysiaMasjid Wilayah Persekutuan - Salah sebuah masjid utama di Kuala Lumpur. Masjid ini mempunyai seni bina Timur Tengah dan seni bina Melayu. Ia juga mempunyai pengaruh seni bina Masjid Biru di Istanbul, Turki.

masjid tercantik di malaysiaMasjid Kristal - Terletak di kawasan perlancongan Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man, Kuala Terengganu.

masjid tercantik di malaysiaMasjid Bandaraya Kota Kinabalu - Terletak di negeri Sabah. Dibuka secara rasmi sempena pengisytiharan Kota Kinabalu sebagai sebuah bandaraya.

masjid tercantik di malaysiaMasjid Putra - sememangnya menjadi mercu tanda Putrajaya. Terletak bersebelahan dengan Tasik Putrajaya.

15 orang menconteng:

masjid kristal?
hurmm..
kebanyakan org yg dtg..
dtg melawat je
bkn nk solat..
pastu..
ade jugak pelancong asing yg dtg..siap masuk agi..
camtu ckp masjid?
mmg nk akhir zaman dah..

setuju dengan komen kucar kacir..
masjid dah jadi tempat jalan2 ..
tempat makan angin..
perlukah kita bangga??

masjid....fuyoohh canteknye
orang yg solat....ish3...sikitnye

mmg banyak masjid cantik2 kat m'sia ni. Dah mcm trend masjid dibina mcm cendawan tumbuh selepas hujan especially kat Terengganu. Siap wat billboard besar2 senaraikan bape banyak masjid yg dah dibina. Motifnya?

Pengalaman saya yang saban cuti sekolah balik ke Trg (org umh asal sana) masjid di sana mmg lawa2..yang jadi masalahnya maintenance. Tengok tandas..masya Allah.

masjid kuala kangsar... belakangnya banyak rumah sedara kak liza di sebelah ayah. yg lain tak pernah samapai pun. harap dpt singgah & merasa solat di semua masjid tu.

@kucarkacir, sapa yg pnah dtg mesti tau, kat sana panas giler...

@diana, sebenarnya tak perlu masjid dahsyat2... membazir...

@Fahied_Hifni, bila masjid besar, nampak terlalu sikit yg dtg solat...

@cikgu idris, stuju 100%... terlalu bangga dgn jumlah masjid... sy skrg pun di Terengganu...

@Liza @ Adzriel AB, wah ada sdara di kk??? sy mmg asal kk... dlm 5 buah masjid tu, pernah pergi 3... Ubudiyah, Kristal dan Putra...

kdg2 bile jalan jauh, malas nak snggah msjid bsr2....bkn ape, da besar msti jauh kn berjalankan...hi3

@Ct Aja, yg lawaknya sy pnah sesat dlm masjid putra... bwhnya ckup luas...

Kalau kita tak ke Mesjid... nak tunggu sapa ke Mesjid...tak kesahlah kita jenis haprak macamana pun... bila lagi kita nak rujuk dengan tuhan kita (ALLAH)... nak tunggu nama kita disebut oleh imam dalam masjid.... itu bila dah jadi arwah...kalau ada yang hantar nama kita kat Masjid....semua jamaah bacakan kita ...Al-fatihah....!!

sapa yang derma masjid kuala kangsar

nak komen ape ?

Catat Ulasan

Kalau baik hati, komen lerr sikit... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


PENGUMUMAN
Saya ada membiak pelbagai jenis ikan laga hiasan. Sesiapa yang berminat untuk membeli, bolehlah menghubungi saya (012). Ikan daripada jenis baka yang baik (ekor D), hanya berharga RM10. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor. Ikan boleh dipos, self collect, atau dihantar bagi kawasan berdekatan (Ipoh, Kuala Kangsar & Taiping).Namun bergantung kepada stok, kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masa.Terima kasih.



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

OhTuhan... Ku bersyukur mempunyai blog ini. Sebagai tempat aku memperbanyak ilmu dan meluah apa tersirat di kalbu. Namun hanya pada Mu Tuhan sebenar-benarnya tempatku untuk mengadu. Kau jadikanlah blog ini, blog yang memberi manafaat kepada sesiapa yang membukanya. Sebagaimana nama blog ini sendiri, Kau realisasikanlah harapanku untuk melihat keindahan syurgaMu Tuhan.



Slmt Dtg Ke Blog SII

Assalamualaikum... Selamat datang ke blog peribadi Muhammad Izuan Bin Tahrim... Kunjungan anda ke blog saya amat saya alu-alukan... Diharap melalui blog, kita dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan menjadi sahabat... Wassalam...

Tentang Penulis SII

Foto saya
Dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana oleh ibu tersayang pada 8 hb Mac… Anak ke 2 dari 3 adik beradik…
Takkan tengok je? Klik yer :)

Arkib SII

Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates